divendres, 30 d’abril del 2010

Somnis de la meva terra


                          Fotografia: c)Alonso, 2003 (L'Aldea)



En somnis, veig els paisatges del món que m´ha vist néixer:
veig llum i formes que el vent del sud abraça nues,
imatges d'un paradís de camps d'arròs i de blau cel
i de cabanes i d'històries entre canyissars xiuxiuejades
que es perden en algun lloc de la meva infantesa.

Veig uns colors purs que el cel fa i desfà
entre el suspir d'una dolça eternitat
que brolla entre ullals i camps de cultiu.

Veig al cel i la mar formant un blau indiferenciat,
peixos d'escates daurades entre les sèquies,
i la mar i el riu que no saben distingir-se
entre les terres que formen la península del Delta.

Qui no ha olorat mai aquestos paisatges verds clar a l´estiu,
qui no ha sentit mai descalç aquell vent que ve del mar,
qui no ha tingut mai el cor en un puny
d´una papaterra posada a l´ham d´una canya de pescar,
qui no ha vist mai els ocells de colors que allí hi viuen
formar un oasi de tranquilitat encès a l'última hora del dia,
no podrà llavors mai compendre els meus somnis.

Al racó més sagrat dels meus records
segueixo sentint dins de mi al meu nen
en una bicicleta a un estiu d'espigues d'arròs
mirant encara el paisatge que és la meva font.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada