dimarts, 23 d’abril del 2013

Diada de Sant Jordi, 23 d'abril

Avui, dia de Sant Jordi, no m’he comprat cap llibre. Per a mi, el dia del llibre és cada dia de l’any, així que no em sento especialment cridat un vint-i-tres d’abril a remenar per les paradetes vestides amb la senyera, a la recerca de l’exemplar perfecte i ideal per aquesta data. M’ha fet gràcia, no obstant, rebre com a obsequi per part de l’institut on treballo un punt de llibre farcit amb paraules de Salvador Espriu: “L’home és un ser perillosíssim, sempre ho ha estat per a ell mateix i per als altres”. Totalment d’acord, res a dir.

El que se’m planteja, però, és un problema diguem-ne que de logística: què faig amb aquest punt de llibre, quan quasi bé el cent per cent del que llegeixo ho acostumo a fer ara amb format electrònic amb el meu lector Kindle. Aquest “detall” em ve a recordar que, en efecte, els temps canvien, les formes de lectura i els suports també, i la vida, en definitiva, va endavant, sempre cap endavant, a la recerca de noves formes d’expressar-se.

En el fons, no sóc cap romàntic, sinó un home pràctic: si un format és més còmode i té més avantatges, per què no aplegar-se a aquesta nova forma de copsar la lectura, sense prejudicis, deixant respirar, de retruc, una mica els pobres arbres? Penso que és qüestió de relativament poc temps: quan la gent pugui apreciar realment tots els avantatges d’aquesta nova tecnologia, s’hi aplegarà massivament com en el seu dia es va aplegar, per exemple, al format digital de les càmeres fotogràfiques. El debat, no obstant, és ampli i té moltes tessitures i, és clar, hi ha tota una indústria que avui dia viu d’això, des de les editorials fins als llibreters.

Però sigui quin sigui el format escollit, llegir continuarà essent l’essència nuclear per bastir i eixamplar la intel·ligència, d’això no hi tinc cap tipus de dubte. Bona diada, i bona lectura ! 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada